A Subaru világelső vezetéstámogató technológiája

 

 

A Subaru élenjáró EyeSight* vezetéstámogató rendszere második szempárként figyeli az autó előtti útszakaszt. A vadonatúj Crosstrekben a továbbfejlesztett, nagyobb területet pásztázó sztereó kamera mellett egy széles látószögű mono kamera is helyet kapott, amely kereszteződésekben az oldalról közeledő kerékpárosok, gyalogosok alacsony sebességnél történő észlelését segíti elő.

A kameraegység mellett hátsó és első radarok egészítik ki az EyeSight rendszert, olyan új funkciókat kínálva, mint az első keresztirányú forgalmat figyelő ütközésmegelőző rendszer, a vészhelyzeti sávtartó automatika, vagy az ütközésmegelőző fékezés vészhelyzeti kormányzással

 

Videó betöltése
Széles látószögű mono kamera*
A sztereó kamera mellett egy széles látószögű monokuláris kamera működik a gyalogosok és kerékpárosok alacsony sebességnél történő jobb észlelése érdekében.
Videó betöltése
Vészhelyzeti sávtartó automatika*
A rendszer figyelmeztetéssel és a kormánykerék mozgatásával segíti csökkenteni a sávelhagyás veszélyét, amikor a szomszédos sávban haladó, vagy szemből érkező járműveket észlel.
Videó betöltése
Első keresztirányú forgalmat figyelő ütközésmegelőző rendszer*
A rendszer figyelmeztetéssel jelzi, ha pl. egy rosszul belátható kereszteződésben, esetleg parkolóhelyről kiálláskor a jármű jobb vagy bal oldalánál keresztirányban másik jármű közeledik. Ha fennáll az összeütközés veszélye, működésbe hozza az automatikus fékezést.
Videó betöltése
Ütközésmegelőző fékezés*
Ha a berendezés úgy értékeli, hogy ütközés várható egy másik járművel vagy egyéb útakadállyal, az ütközésmegelőző fékrendszer fény- és hangjelzéssel hívja fel erre a figyelmet. Ha a vezető nem kezd elkerülő manőverbe, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket, hogy csökkentse az ütközés erősségét, vagy – ha ez még lehetséges – megakadályozza az ütközést.
Videó betöltése
Ütközésmegelőző fékezés vészhelyzeti kormányzással*
Amikor az ütközésmegelőző fékezés nem elegendő, a vészhelyzet elkerülése érdekében a sztereó kamerák és a hátsó radar segítségével az EyeSight felméri, hogy van-e elegendő szabad hely a baleset elkerülésére, és ha így van, akkor automatikus kormányrásegítéssel segít megakadályozni az elöl lévő járműnek ütközést.
Videó betöltése
Adaptív tempomat*
Az adaptív sebességtartó automatika az elöl lévő járműhöz igazítja a tempót, és tartja a beállított követési távolságot, folyamatosan ellenőrizve az elöl haladó jármű sebességét és távolságát. Az adaptív tempomat nemcsak az elöl haladó járművet, hanem annak féklámpáját is érzékeli, és akár az araszoló forgalom tempóját is képes tartani, még kényelmesebbé téve ezzel a hosszú autóutakat.
Videó betöltése
Sávelhagyást megakadályozó funkció*
A kamera felismeri a sávfelfestéseket, és ha az EyeSight rendszer azt érzékeli, hogy a járműve kitérne a forgalmi sávjából, akkor a kormánykerék automatikus működtetésével segíti a sávban maradást. A kamera nemcsak a sávfelfestéseket ismeri fel, de képes bemérni az úttest szegélyét is.
* Előfordulhat, hogy az EyeSight vezetéstámogató rendszer működése nem minden forgalmi helyzetben optimális. Előfordulhat, hogy az EyeSight rendszer nem, vagy csak korlátozottan ismeri fel a járműveket, egyéb közlekedőket, tárgyakat, sávfelfestéseket stb. A biztonságos és körültekintő autózásért, valamint a közlekedés szabályainak betartásáért mindig a vezető felel. A rendszer hatékonyságát számos olyan tényező befolyásolhatja, mint a jármű karbantartása, illetve az út- és időjárási viszonyok. Előfordulhat, hogy az ütközésmegelőző fékrendszer nem működik minden helyzetben. Az útakadályok és az autó sebességkülönbségétől, az akadály magasságától és egyéb körülményektől függően bizonyos közlekedési helyzetekben nem állnak fenn az EyeSight optimális működéséhez szükséges feltételek. A bemutatott EyeSight rendszer működéséről és korlátairól az EyeSight rendszer kezelési kézikönyvben talál részletes leírást.