Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a subaruemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Elfogadom
Nem fogadom el

A teljes egészében elektromos meghajtású Subaru Solterra a maximális, ötcsillagos eredményt érte el a 2022-es Euro NCAP* biztonsági teszten

A teljesen új, teljes egészében elektromos meghajtású Subaru Solterra a Subaru járművek által eddig elért legmagasabb pontszámot kapta a biztonsági asszisztensek*1 („Safety Assist“) területén a kis terepjáró („Small Off-Road class“) kategóriában az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint. A Solterra maximális értékelést szerzett a vezető és az utasok állapotát vizsgáló rendszerért (ide tartozik a vezetőfigyelő rendszer, valamint a biztonsági öv bekötését ellenőrző rendszer is).

  • A Solterra 91%-os eredményt ért el a biztonsági asszisztensek („Safety Assist“) értékelésekor, és a maximális pontszámot kapta a vezető és az utasok állapotát vizsgáló rendszerért („Occupant Status Monitoring“).
  • A Solterra 88%-os pontszámot szerzett a felnőtt utasok védelme területén („Adult Occupant Protection“) – maximális pontszámot a mentés és kiszabadítás („Rescue and Extrication“) kategóriában.
  • A Solterra 87%-os eredményt ért el a gyermek utasok védelme területén („Child Occupant Protection“), és a maximális pontszámot kapta a gyermekbiztonsági rendszerek tesztjében („CRS Performance“), valamint a gyermekbiztonsági rendszerek rögzíthetőségéért („CRS Installation Check“).

 

 

Zaventem, 2022. november 16. – A Subaru Europe, a Subaru Corporation leányvállalata, ma bejelentette, hogy az európai specifikációjú, vadonatúj Solterra az Európai Új Autó Értékelő Program (Euro NCAP) keretében a maximális, ötcsillagos minősítést szerezte meg. A Solterra mind a négy értékelési területen (felnőtt utasok védelme, gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem és biztonsági asszisztensek) olyan pontszámokat ért el, amelyek meghaladták a maximális ötcsillagos értékeléshez szükséges minimális küszöböt.

A teljesen új, teljes egészében elektromos meghajtású Subaru Solterra a Subaru járművek által eddig elért legmagasabb pontszámot kapta a biztonsági asszisztensek*1 („Safety Assist“) területén a kis terepjáró („Small Off-Road class“) kategóriában az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint. A Solterra maximális értékelést szerzett a vezető és az utasok állapotát vizsgáló rendszerért (ide tartozik a vezetőfigyelő rendszer, valamint a biztonsági öv bekötését ellenőrző rendszer is). Mindemellett a Solterra nagyon magas pontszámot kapott a ráfutásos balesetek megelőzésére tervezett autonóm vészfékezés („AEB Car-to-Car“) működésére*2, valamint jól szerepelt a sávkövető asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a felhasználói interfész is. A kompatibilitás-teszten jó eredményt ért el az autonóm vészfékezés (Autonomous Emergency Braking – AEB). A vadonatúj Solterra alapfelszereltsége tartalmazza az első és hátsó utasok biztonsági öveinek bekötését ellenőrző rendszert, valamint a vezető fáradtságát észlelő berendezést is (vezetőfigyelő rendszer - DMS). A sávtartó automatika (pl. a sávkövető asszisztens) finoman korrigálja a jármű haladási irányát, ha a rendszer a sávból történő kisodródást észlel, és képes egyéb kritikusabb helyzetekben is beavatkozni. A sebességtámogató rendszer a táblafelismerő rendszernek köszönhetően felismeri a helyi sebességkorlátozásokat, és a vezető dönthet úgy, hogy ez alapján beállítja-e a sebességhatárolót, vagy hogy az adaptív tempomat használatával a rendszer teljesen automatikusan tegye ezt.

A felnőtt utasok védelme területén a teljesen új Solterra maximális pontszámot ért el a mentés és kiszabadítás („Rescue and Extrication“) kategóriában. Mindemellett nagyon jól teljesített az oldalirányú ütközés és a hátsó ütközés vizsgálata során is*3. A tesztek azt mutatták, hogy míg az utastér stabil maradt az eltolt frontális ütközési teszt során, a tesztbábukból kinyert adatok mind a vezető, mind az utas térdének és combcsontjának jó védelmét jelezték. Az értékelésnél jónak találták a kimozdulás megfékezését is (ami azt vizsgálja, hogy túlsó oldalról történő ütközés esetén a test milyen mértékben dobódik át a jármű másik oldalára). A Solterra megalkotásakor a mérnökök ellenintézkedéseket tettek az utasok egymáshoz történő ütődéséből bekövetkező sérülések enyhítésére oldalirányú ütközések esetén. A rendszer jól szerepelt az Euro NCAP tesztjén, jó védelmet biztosítva az utasok fejének. Az első üléseken és a fejtámlákon végzett tesztek jó védelmet mutattak az ostorcsapás jellegű sérülésekkel szemben egy hátulról érkező ütközés esetén. A hátsó ülések geometriai elemzése is jó védelmet mutatott az ostorcsapás jellegű sérülések ellen. A Solterra továbbfejlesztett segélyhívó rendszerrel (eCall) rendelkezik, ami a baleset bekövetkeztekor azonnal értesíti a segélyszolgálatokat, illetve egy olyan rendszerrel is, ami baleset bekövetkeztekor a fékek automatikus működtetésével megpróbálja megelőzni a másodlagos ütközést.

A gyermek utasok védelme területén az új Solterra maximális eredményt el a törésteszteken (mind a frontális, mind az oldalirányú ütközések esetén) a 6 és 10 éves korú gyermekek kategóriájában, illetve a gyermekbiztonsági rendszer üzembiztos beszerelése tekintetében.
Az eltolt frontális és az oldalirányú ütközéstesztek során minden kritikus testrészre jó vagy megfelelő védelmet biztosított a Solterra, és az értékelés ezen részében a maximális pontszámot sikerült elérni. Az utasoldali frontlégzsák inaktiválható, így lehetőség van erre az üléshelyre hátrafelé néző gyermekbiztonsági rendszert elhelyezni. A Solterrához használható minden fajtájú gyermekbiztonsági rendszer megfelelően beszerelhető és elhelyezhető.

A sérülékeny úthasználók területén az új Solterra nagyon magas pontszámot kapott a kerékpárosokkal történő ütközések megelőzésére tervezett autonóm vészfékező rendszerért*4. A gyalogosgázolások tesztelésekor a gyalogos fejének védelme túlnyomórészt jó vagy megfelelő volt, míg a lökhárító a stratégiai pontokon elhelyezett gyűrődési zónáknak köszönhetően a gyalogos lábának jó védelmet biztosított. A vészfékező rendszer megmutatta, hogy képes reagálni a sérülékeny úthasználókra és egyéb járművekre is. A vezetéstámogató rendszer jól teljesített a gyalogosokkal és kerékpárosokkal végzett teszteken, és a legtöbb tesztforgatókönyvben a rendszer elkerülte az ütközéseket.

*: Európai kormányok és európai autózási és fogyasztói szervezetek képviselőiből álló független szervezet.
*1: Subaru Solterra biztonsági asszisztens (Safety Assist) értékelési pontszáma: 91% a legújabb Euro NCAP értékelési protokoll alkalmazásakor (2022-2023), az ide vonatkozó legutóbbi teszt szerint.
*2: Subaru Solterra ütközésmegelőző rendszer („AEB Car-to-Car“) pontszáma 5,8/6 pont.
*3: Subaru Solterra oldalirányú és hátsó ütközések pontszámai: 15,5/16 pont, illetve 3,7/4 pont.
*4: Subaru Solterra ütközésmegelőző rendszer („AEB Cyclist“) pontszáma 8,7/9 pont.

A Subaru Europe NV/SA bemutatása
A Subaru Europe NV/SA a Subaru gépjárművek japán gyártójának, a Subaru Corporation-nek a kizárólagos tulajdonban levő leányvállalata. A cég központja Zaventem-ben (Belgium) található. A Subaru Europe helyi elosztó-központként működik az összes európai Subaru importőr számára. Számos funkcióval támogatja a forgalmazói hálózatot. Ezek között vannak a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos képzések, a kereskedelem, a márka- és termékmarketing, a piackutatás és a közönségkapcsolatok (PR), valamint az eredeti Subaru alkatrészek és kiegészítők fejlesztése, tesztelése és forgalmazása.